dijous, 11 de març del 2021

EN EL BRESSOL DE D'ARTAGNAN



La meva relació amb el personatge del cèlebre mosqueter és d’admiració, a partir  dels contactes que hi vaig tenir amb la literatura i el cinema. Això em va portar a fer-lo protagonista en el meu segon còmic “Serrallonga bandera negra”.

En aquesta història, desenvolupada en el marc de la Guerra dels Segadors de 1640 a 1652, vaig fer-hi aparèixer D’Artagnan com soldat francès participant en aquells fets històrics i lluitant al costat d’en Serrallonga i els cavallers de l’Orde de la Bandera Negra.

I és que el veritable D’Artagnan va trepitjar terres catalanes en el segle XVII. En concret està documentada la seva participació en els setges de Cotlliure i Perpinyà , on catalans i francesos van guanyar les viles fortificades als espanyols.

El nostre viatge de l'any 2013 a la Gascunya ens va permetre l'oportunitat de descobrir el preciós territori del Gers, la Gascunya de D'Artagnan, una terra de pujols suaus i enormes planes agrícoles, però sobretot vam tenir l’oportunitat d’impregnar-nos de la història del cèlebre mosqueter.

Vam visitar Lupiac, el seu municipi natal, i el museu municipal que hi ha dedicat, on vam fer donació d’un dels meus còmics i d’una il·lustració original.

Vam visitar l’exterior del castell des comtes de Castelmore. El castell on va néixer.

Vam trobar records físics de d'Artagnan, com les escultures que el recorden a Auch , la capital del Departament, i a Condom.

I, com no,l'edició del XIX dels célebre personatge treballar per Alexandre Dumas.

Amb l’arribada a casa de l’edició de 1701 de les “Memoires de Monsieur D’Artagnan” tanquem d’alguna manera el cercle d’aquesta història.

Una manera de conèixer un dels personatges més universals i tota la seva història.

Tots per un... i un per tots!