dimarts, 23 de juliol del 2024

UNA FANTÀSTICA PRESENTACIÓ A L'AVENC DE TAVERTET

 








Serrallonga m’ha permès coses extraordinàries i diumenge en va ser una: presentar el llibre a masia històrica de l’Avenc de Tavertet, el lloc més emblemàtic on hem estat fins ara fent la presentació.

L’Avenc forma part de la història del paradís natural del Collsacabra. I Serrallonga també forma part de la història de l’Avenc, perquè era un dels masos fautors i , com explico en el llibre, d’allà es van proveir de menjar en diferents ocasions.

L’Avenc és una masia singular per la seva història, per la seva arquitectura i pel seu entorn natural, encimbellada sobre les cingleres que s’obren a l’ample paisatge de les muntanyes de les Guilleries.

Com és singular i emotiva la seva història recent. De l’abandonament que amenaçava la seva ruïna al seu renaixement, possible gràcies a l’amor i l’esforç de la família Parris, que la van adquirir els anys noranta i l’han convertit en la seva casa i en un hotel de turisme rural extraordinari.

Va ser un privilegi la presentació de la Belinda Parris, carregada de passió com sempre, i fer-la en l’entrada mateixa de la gran masia gòtica.

I la sala es va omplir amb gent de Gent de la contrada, del Collsacabra mateix,  i també amics vinguts de lluny, com en Joffre, en Xavier o en Pep. Tot plegat convertint en encara més extraordinària la presentació i demostrant l’interès popular pel nostre bandoler.

A l’Avenc vaig explicar històries i llegendes d’en Serrallonga per Tavertet i el Collsacabra, però sobretot em vaig adonar de la fortuna que tinc que en Serrallonga m’hagi permès gaudir de  llocs com aquest, estar acompanyat amb la millor gent, i que després d’escoltar-me em diguin que els ha agradat i s’ho han passat bé.