dijous, 16 de juliol del 2020

CAMINADA AL CASTELL DE ROCAFIXADA

He penjat aquesta ruta circular que vam fer a l'Arieja occitana per a recomanar-la i proposar una variació del sentit de la ruta respecte el que jo havia trobat a Wikiloc. Les que jo vaig trobar parlaven de començar a Ròquefòrt, anar a Rocafixada i retornar a Ròquefòrt (Roquefort-les-Cascades).

Jo proposo començar a Rocafixada, anar a Ròquefòrt i retornar a Rocafixada. El motiu és que aquest sentit de la marxa té premi.

La ca caminada circular és de dotze quilòmetres per Rocafixada i Ròquefòrt . Comencem al poble de Rocafixada resseguint el camí dels Bons Homes, passem just sota el gran "pog" de pedra on reposa el castell, l'intuïm, però no el veiem. Ens enfilem per mig de fagedes fresques de molt bon caminar.

Quan arribem a la plana apareix un atractiu indiscutible de la caminada : les cascades de la Turasse, un seguit de salts d’aigua entre terrasses i formes capritxoses de travertí. Un espectacle de la natura. Val molt la pena.

Ara el camí de retorn ascendeix cap el cim, primer per un caminet entre els prats de pastura, abrigats per l'ombra fresca dels arbres, i després de nou per una fageda.

Seguim les línies grogues d'un PR que porta de Ròquefòrt a Rocafixada, però en una bifurcació prenem un camí no senyalitzat a la dreta que ens farà més curta la pujada i que ens desembocarà en uns prats oberts que ens faran un regal.

De sobte en arribar a dalt, ens apareixerà la millor imatge del castell càtar de Rocafixada i tota la panoràmica de les valls i els cims que l’envolten; entre els quals, en la llunyania, s’hi distingeix el “pog” de Montsegur.

Quedarem embaladalits, observant la vertiginosa situació d’aquest niu d’àligues . Una caminada de privilegi.