dijous, 26 de novembre del 2020

CIRCULAR PER LES CRESTES D'ARGIMON

Una sortideta per les muntanyes de Santa Coloma, assequible i completeta.

Arribem al punt d'inici de la ruta per al carretera de Farners. Fem l'aproximació en vehicle per a retallar la ruta i centrar-nos, en menys, en els cims que hem vingut a buscar.

Deixem el cotxe en el punt on trobem les indicacions de la Ruta de les 10 Ermites.

La ruta ens porta inicialment al cim de Sant Pere Vell o el Far, on hi trobem un punt geodèsic i les restes d'una torre de vigilància de l'Alta Edat Mitjana (S IX).

A partir d'aquí seguim la carena de la Serra d'Argimon per un sender prou divertit que puja i baixa per tota la carena fins que ens deixa al collet als peus del santuari.

Des del santuari d'Argimon tenim unes panoràmiques de 360 graus a les planes de la Selva i el Gironès , el Montseny i les Guilleries i fins a les serralades de marina.

Baixem d'Argimon seguint les marques del PR de la Ruta de les 10 Ermites del Centre Excursionista Farners, que ens retornaran fins on tenim el vehicle.

Una caminada senzilla, sense gaires pretensions,  però interessant per a conèixer aquesta part de muntanyes de Santa Coloma i Riudarenes i gaudir de molt bones panoràmiques des de les alçades.