dissabte, 26 de maig del 2012

ELS PAISATGES DE L'ORN



En Quim Bou és un bon excursionista i d'això en trobem una bona mostra en el seu bloc, on de cada setmana explica una sortida per les muntanyes del nostre país.

En Quim estima la natura, ja siguin els paisatges, ja siguin els animals que de fet ha convertit en  protagonistes dels seus còmics.

I de la mateixa manera que els animals prenen forma humana, els paisatges també adopten un protagonisme principal en la seva obra.

Per posar un exemple, crec que és fàcil reconèixer en les pàgines de l'Orn els paisatges abruptes de l'Alta Garrotxa pels quals en Quim Bou ha passejat en diferents ocasions, com també podem trobar-hi referències visuals als cingles del nostre país o de les altes muntanyes que ha trepitjat.

Al meu entendre el paisatge del nostre país és una influència visible en els escenaris d'Orn i és bén lògic, atenent com se'ls estima l'autor.

Quan vaig obrir el cinquè volum d'Orn (Vilanova és el títol de l'àlbum) em va agradar molt el dibuix de les guardes del llibre i , tot mirant-lo, em va recordar un lloc on jo havia estat. 

Si els paisatges d'Orn són plenament identificables amb els del nostre país,  de les edificacions i construccions del món on es mou aquest personatge també en podem trobar semblances amb construccions que jo he visitat.

En les properes entrades del meu bloc vull proposar-vos un joc: comparar construccions que ha dibuixat en Quim per a Orn Història Universal amb algunes que jo he descobert en els meus viatges.

Em permeto aquest exercici - espero que amb el permís d'en Quim- perquè m'ha semblat força divertit pensar que he trepitjat alguns llocs que podrien formar part de l'univers de l'Orn que en Quim Bou ha anat imaginant amb el temps.

M'acompanyeu a fer turisme pels espais de l'Orn?.

1 comentari:

Quim Bou ha dit...

Hola!
Ha, ha... M'has provocat força curiositat... A veure quines imatges poses i a veure si ho he fet expressament (algun cas sí) i potser d'altres que ho he fet inconscientment...
A veure, aveure!
Però vaja, només veient aquestes imatges ningú pot negar la "inspiració" :)
Salut!
Quim