divendres, 25 de maig del 2012

AUTORS DE REFERÈNCIA: QUIM BOU


D’en Quim Bou ja n’he parlat en alguna entrada anterior del bloc. De joves vam coincidir en la colla que editàvem la revista de còmic El llibre de la Selva i ja aleshores era el que més despuntava en quan a aptituds amb el dibuix. Fruit d’això és , de tots aquells companys, l’únic que jo conec que s’ha pogut dedicar professionalment a aquest fantàstic i difícil ofici de dibuixar ninots i explicar històries.
El retrobament amb ell després de tants anys ha estat una molt agradable experiència, atès que he redescobert una persona senzilla i sincera, d’aquelles que es diu que “li deixaries la cartera”.
Fa unes setmanes em va obrir les portes del seu estudi de treball a Cornellà de Terri i vaig fer “dentetes” en aquell espai on passa hores imaginant i dibuixant. Vam estar parlant de còmics i d’altres històries i em va ensenyar treballs seus . La visió d’una pàgina entintada (jo que soc més de dibuix que de pintura) és per a mi tota una sensació.
Vaig poder admirar més pàgines dels nous volums que prepara d’ORN, HISTÒRIA UNIVERSAL.

Orn és un personatge per al qual en Quim destil·la passió, com es pot comprovar fàcilment pels cinc volums que fins ara porta editats i per les ganes que posa en enllestir i publicar la resta.

Es tracta d'un còmic de temàtica medieval, entre l'espasa i la bruixeria (aquesta darrera en petites dosis) , on els protagonistes son personatges antropomorfs . El principal, Orn, és un gos d'atura.


El relat és pausat (en Quim disposa d'argument per a força més àlbums que fins ara ha publicat) i amb personatges entranyables.

Un bon anàlisi d'Orn, història universal el podeu llegir al bloc : Adalides.


1 comentari:

Quim Bou ha dit...

Hola, company!

Gràcies per les teves paraules!
Salut!
Quim