divendres, 30 d’agost del 2013

PORTADES D'ÀLBUMS DE VIATGE (1)



Ara que s'han acabat o s'estan acabant les vacances d'estiu per a molta gent, em permeto fer unes entrades que parlen de viatges que he fet en els darrers anys i que dels quals he deixat un dibuix com a record.
 
De jove no vaig viatjar gens. Amb l'Anna , amb les nenes petites, vam decidir també no fer-ho.
I així , com aquell qui diu, no vam sortir quasi de Catalunya fins l'any 2003, quan vam fer el nostre viatge a Egipte.

Des d'aleshores , com si haguéssim de recuperar el temps perdut i fins ara (quan ens concentrem sols en petites escapades de pocs dies) hem fet un bon nombre de viatges i escapades que han quedat guardades en àlbums de fotografies que ens agrada tornar a mirar tot sovint. Això ens permet tornar a fer "virtualment" aquell viatge.

En l'àlbum d'Egipte ja hi vaig incorporar una cosa: el dibuix de la portada de l'àlbum fotogràfic. L'any 2003 feia onze anys que no dibuixava i em va tornar a "picar el cuquet" del dibuix. Vaig buscar algunes eines de dibuix que tenia a casa i sols vaig trobar rotuladors i llapissos de color de les meves petites. Amb aquests pocs recursos vaig idear la meva primera portada d'àlbum fotogràfic.

Des d'aleshores a tots els àlbums hi he afegit aquests dibuixos. Volen ser divertits, quasi tots una caricatura dels protagonistes del viatge,  personalitzen els nostres records fotogràfics i arrenquen un somriure.

Em permeto fer unes entrades al bloc amb aquestes portades, per a  mi va ser un retorn a l'afició pel dibuix que tenia guardada i per a la meva família és un detall que singularitza el record dels nostres viatges. Espero que us agradin.

En aquesta entrada us presento els tres primers que vaig fer:

- El dibuix del nostre viatge a Egipte el 2003 està inspirat en els cartells de les pel·lícules d'Indiana Jones (no podia ser d'altra manera). En ell hi apareix el nostre guia, el perillós conductor de taxi que vam llogar i com a nazi (era un viatge organitzat) una funcionària madrilenya que tenia un immens odi als catalans.

- El segon dibuix correspon a la nostra gran descoberta del departament francès del Lot, el 2005. Estrenàvem el nostre Seat "Lleó" (d'aquí l'estètica Bond) i anàvem a la recerca de ratafia francesa (i la vam trobar).

- El tercer dibuix correspon a la nostra tercera estada a París aquell mateix any. Una ciutat que ens té enamorats com a tothom i de la qual guardem molts records (el nostre viatge de nuvis va ser aquí) . La inspiració em va venir dels cartells de "Casablanca".

1 comentari:

Quim Bou ha dit...

D'això se'n diu personalitzar els àlbums de fotos!
És molt curiós i divertit (i una feinada!).

Mh... Només de veure el cartell d'Egipte, ja m'he fixat que la nazi era massa detallada per ser un secundari per emplenar... XD

Salut!
Quim