dijous, 22 d’agost del 2013

GRAVATS DELS TRES MOSQUETERS




En aquesta entrada del bloc reprodueixo alguns dels gravats del llibre "Les trois Mousquetaires" que vam poder adquirir en el nostre darrer viatge al Gers.

El llibre, editat l'any 1893, conté magnífics gravats d'Edouard Zier (París, 1856-1920) , pintor i il·lustrador francès -que podeu conèixer en aquest enllaç - que va il·lustrar molts de llibres, entre els quals un projecte de Quixot que no va arribar a editar-se.

La veritat és que els gravats són magnífics, destacant-ne especialment la sensualitat que desprenen les figures femenines, especialitat de Zier en les seves pintures de nusos. Un erotisme que no va obviar en les planxes d'aquest llibre del segle XIX i que desprèn la figura de Milady de Winter , la dolenta de la novel·la.

La tècnica del gravat sempre m'ha agradat i quan era jove vaig intentar imitar-la - amb moltes limitacions- en alguns dels meus còmics fets amb ploma i tinta xinesa. La inspiració em va venir d'una veritable obra mestra: el còmic "Frankestein" que va dibuixar l'autor americà Berni Wrightson i que podeu veure en aquest enllaç.

Wrightson va realitzar un còmic preciosista , seguint el traç dels gravats antics amb un treball ingent i delicadíssim de ploma i tinta , que jo no he vist superar per ningú. Una veritable obra d'art que demostra fins on pot arribar un creador de còmics.