dissabte, 18 de febrer del 2012

EL GUIÓ DELS COMTATS (1) : LA REDACCIÓ

El primer pas per a elaborar el còmic Serrallonga els comtats és la redacció del guió.

Parteixo d'un esquema o esquelet de la història que tenia al cap de fa temps i començo a redactar el contingut de les pàgines i els seus textos.

No es tracta d'un guió molt elaborat atès que vaig imaginant mentalment la història i els continguts de les vinyetes, per tant no elaboro un guió descriptiu de cadascuna de les vinyetes, sinó que em limito a plantejar el text dels diàlegs que, fins i tot, aniré modificant a mesura que dibuixi la història.

Tampoc disposo de tot el guió abans de començar a dibuixar, vaig fent a mesura que tinc temps d'escriure alguna cosa. De fet, a hores d'ara sols he arribat a escriure el guió de les primeres vint-i-vuit pàgines.

Això fa que els diferents passatges de la història puguin anar variant a mesura que els vaig imaginant diferents, o fins i tot que el final de la història acabi essent diferent al que havia previst inicialment.

Ja sé que tot plegat no és massa ortodox, però és una manera d'estalviar temps, partint de que ja tinc l'esquelet de la història dins el meu cap i sé que vull explicar.

1 comentari:

AyA ha dit...

Amb això veig que fem igual.
Jo també vaig bastant sobre la marxa amb el guió, però no escric tantes pàgines de cop. Generalment el guió el porto tres o quatre pàgines per endavant de la que estic dibuixant.
I bé, tinc un document amb la història redactada en forma de resum però amb força detall.