dimarts, 28 de febrer del 2012

CREACIÓ DE PERSONATGES : ELISABET SERRALLONGA






Amb l'esquema de la història definit i el guió a mig elaborar ja tinc definits els personatges del còmic.

En aquest punt toca donar forma a aquests personatges.

Inevitablement el principal serà en Serrallonga, però en les seves aventures l'acompanyaran d'altres.

Un dels que tenia clars des del principi era Elisabet Serrallonga, la filla gran del bandoler que ja apareixia, de nena, a Serrallonga bandera negra.

Pretenia donar més protagonisme en la meva història a una dona, més que no vaig donar a Joana Macissa en els dos primers còmics, així que Elisabet és la meva escollida.

En la meva aventura acompanya el seu pare en l'exili forçat als comtats nordcatalans i , a banda d'ajudar-lo i protegir-lo, recull el testimoni del compromís amb el país que ha defensat sempre en Serrallonga. S'erigeix en símbol de la continuïtat del caràcter indòmit i compromés d'en Serrallonga, coms els joves que continuen el que han deixat els seus pares.

Per arribar a definir els personatges elaboro alguns esboços a llapis fins que trobo el que m'agrada . En aquest cas , recordo que el personatge de l'Elisabet el vaig dibuixar per primera vegada la Diada de l'Onze de Setembre de 2010, dibuixant a la Fira d'Entitats de l'Arc de Triomf a Barcelona. En el decurs d'una altra fira vaig elaborar el dibuix amb color, per a definir el seu vestuari que he fet idèntic al de la seva mare, Joana Macissa, en els altres dos còmics.