dimarts, 12 de novembre del 2019

EN NOVELLES DE TAVERTET




Al costat mateix de Can Novelliques hi trobem el mas Novelles, situat en una terrassa del terreny que ofereix una àmplia panoràmica de l’altiplà de Tavertet.

En Serrallonga ens explica en el procés sumarial que el propietari del mas havia estat fautor seu i de la quadrilla, que en aquell mas havia estat recollit en diferents ocasions i que , a més, el propietari era batlle de Tavertet. Això ens explica la facilitat que tenien els bandolers per a moure’s per aquelles terres, comptant fins i tot amb la complicitat de les autoritats locals:

“Jo conech molt be a Novelles pages de Taveret lo qual es molt amich fautor y valedor meu y dels demes lladres de la quadrilla y en sa casa so estat jo y altres lladres de la quadrilla moltes vegades veritat es quens tenia dit quey anassem de nits y dins sa casa nos donave dit Novellas menyar y beurer abundantment  de molt bona gana”.

El Fadrí de Sau en fa una àmplia referència en al seva confessió:

“Jo conech molt be a T. Novellas, pages de Tavertet que vuy es balle, lo qual es molt gran amich fautor y valedor de Serrallonga, meu y altres lladres de la quadrilla y en sa casa ans que no fos balle havem menjat y begut nosaltres tota la quadrilla moltes vegades, ço es de nits quens ne dave de molt bona gana y ab molt gran amistat”.