dimecres, 24 de desembre del 2014

LA FORÇA INSPIRADORA DE STAR WARS






"La guerra de las galàxies" va suposar per alguns infants que ens agradava dibuixar una veritable força inspiradora. La pel·lícula oferia un nou món de creació visual, com mai havíem vist.

I si alguns feien volar la imaginació i es podien veure emulant les aventures de Luke Skywalker o Han Solo, altres la vam fer córrer sobre el paper.

A mi em va faltar temps per crear una saga pròpia que vaig titular "La batalla de los siglos", mal dibuixada amb bolígraf sobre folis, però suficient per a passar-m'ho pipa creant els meus personatges i mons de ciència ficció. Era un poti-poti de referències, en ocasions a Star Wars, en altres a Galactica... En total vaig arribar a fer-ne vuit quaderns.

Poc temps després vaig continuar, ara millorant una mica i afegint-hi color amb rotoladors, amb l'aventura "Piratas del espacio".

I no podien faltar-hi, també intentant imitar els artistes dissenyadors dels  films de Star Wars, esbossos de personatges i noves criatures de l'espai. Un d'ells un"tau-taun" robotitzat. 

Ara tots aquells dibuixos vells els miro amb el just valor que tenen, més nostàlgic que rés més, però és ben cert que també van ser una mena d'escola per, a base d'anar embrutant paper, continuar aprenent a dibuixar de manera autodidàctica.

Aquesta també va ser, doncs, una de les forces de la pel·lícula de George Lucas: una força inspiradora per a un nen que volia dibuixar.