dimecres, 24 de març del 2010

EL RETORN DE LA MALAVELLA





L'any 1992 vaig dibuixar un còmic per encàrrec de l'Ajuntament de Caldes de Malavella: " LA LLEGENDA DE LA MALAVELLA".

Era una recreació d'un personatge legendari del poble, la senyora del castell de Malavella que, segons explica la tradició, raptava nens i se'ls menjava el cor. Fins que un espavilat noi de la vila , en Maurici, l'enganyava i l'enviava a l'infern.

Aquell còmic, que es va repartir a totes les cases per la Festa Major d'aquell any, també em va servir per a recrear espais, edificis i la vila medieval de Caldes.

La Malavella retorna a l'actualitat doncs els geganters de Caldes de Malavella estan fabricant una gegantona del personatge a partir de la meva interpretació en aquell còmic. Enguany en faran la presentació.

L'any 2007 ja van fer un gegantó d'en Maurici.

Així, doncs, resulta que tinc dos dels meus personatges d'aquell còmic reproduïts en gegant i molt aviat passejant pels carrers en les nostres festes.