dimarts, 2 de març del 2010

AUTORS DE REFERÈNCIA (i 3) : PATRICE PELLERIN


L'any 2006 estàvem amb la família al port francès de La Rochelle i em vaig aturar a una llibreria de còmics. Tot mirant vaig acabar adquirint un llibre anomenat "L'Epérvier: archives secrètes" que ampliava la història dels personatges, els escenaris i l'època d'una saga de bande dessinée que, vaig deduir, deuria tenir força èxit en aquell país.

Dos anys més tard vaig poder adquirir també a França els sis volums que conformen el primer cicle de les aventures de Yann de Kermeur, el protagonista de la saga.
Aventures marineres en el segle XVIII, que parteixen dels escenaris del port de Brest a la Bretanya francesa i condueixen fins al Carib.

Tot un descobriment: còmic d'aventures del més pur estil clàssic, de bons i dolents, amb una trama lineal però molt ben resolta i -sobretot- una caracterització de l'època extremadament documentada.


Patrice Pellerin, l'autor, és un mestre de l'escenari i del dibuix realista. És un bon còmic per a gaudir de les aventures marineres i conèixer la història d'aquell segle.

L'any passat es va editar un integral traduït al castellà i amb els sis volums de la història i que es venia al FNAC , però acabo de veure per internet que ja està descatalogat. Espero que el tornin a editar.


Mentre, a França han iniciat la publicació del segon cicle de la saga: "L'epèrvier: la mission"