dimarts, 18 de novembre del 2008

EL MEU PRIMER SERRALLONGA


L’any 1985 vaig publicar un dels meus primers còmics d’aficionat a la revista local de Santa Coloma de Farners RESSÒ: “La vida i la mort de lo bandoler Serrallonga”.

Les dues pàgines que publicava mensualment van ser editades en format de llibre per la mateixa revista l’any 1987.

El meu dibuix no era pas massa bo, però almenys va servir per a donar a conèixer la biografia del mític bandoler de les Guilleries.

Aleshores ja vaig veure que era un personatge molt atractiu per al públic del país.

Jo mateix feia la distribució del llibre i allà on el portava s’acabava esgotant (Arbúcies, Viladrau ...). També el vaig portar a l’estand que amb els companys de la revista El llibre de la Selva teníem en el Saló del Còmic de Barcelona el 1987 i , tot i que allò estava ple dels millors còmics dels millors autors mundials, vaig acabar venent els cinquanta exemplars que vaig poder carregar amb mi.

Jo vaig quedar atrapat pel personatge , com també per l’època històrica.

Quan vaig veure que TV3 produïa “La llegenda del bandoler Serrallonga” vaig entendre que hi hauria un revifament de la figura del bandoler.

I a mi , personalment, em va portar a pensar de tornar a dibuixar-lo.

Nota : la imatge està extreta del la web www.grupelsisards.cat/comic/.