divendres, 2 de setembre del 2016

L'HOSTAL DE L'ARRUPIT


 


Amb en Xavier, l'actual propietari, vam estar parlant de la història de l'hostal i de l'episodi d'en Serrallonga i ens va ensenyar l'edifici.

Vam poder descobrir els molts detalls que el seu pare ha anat posant i afegint a l'edifici  al llarg de la restauració. Plaques que recorden el pas de personatges il·lustres per l'antic hostal, una fita quilomètrica amb les distàncies a Barcelona i a la frontera ... Tot posat amb detall i voluntat de mantenir visualment viu el record de la llarga història de l'edifici.

Una placa, en el jardí de l'edifici, recorda l'assalt dels homes d'en Serrallonga i no em vaig poder estar de fer-m'hi la fotografia de rigor. 

En Xavier també ens va acompanyar a visitar les conegudes "roques de l'Arrupit", un conjunt de blocs granítics situats en els boscos de la finca. 

El moment que més recordo és, però, quan vam entrar a l'antica cuina de l'hostal. En aquella estança, davant aquella llar de foc que molt possiblement ja existia l'any 1630,  vam  recular en el temps i vam sentir com mai l'alè d'en Serrallonga. Va ser un moment màgic que agraeixo de tot cor al nostre amfitrió.

Amb en Xavier continuarem trobant-nos i parlant de bandolers. M'ha ofert d'ensenyar-me antics camins per aquells entorns de Riudarenes, els quals em permetran obrir en el bloc les entrades sobre la història dels bandolers de les Guilleries prop del camí ral.