dimecres, 11 de juny del 2014

FESTA DE LA REVOLTA DELS SEGADORS



Aquest proper cap de setmana celebrem a Santa Coloma la novena Festa de la revolta dels Segadors.

Organitzada pel casal independentista La Sega 1640, durant dissabte i diumenge se'ns proposen diverses activitats culturals i festives per a recordar els fets històrics de 1640, quan la ciutat es va revoltar contra els terços militars castellans que tantes malvestats cometien contra les poblacions a qui obligaven a acollir-los.

En aquest enllaç trobareu tota la programació.

El dissabte participaré en el mercat d'artesans, amb la meva parada de venda i signatura de llibres d'en Serrallonga. 

Precisament la revolta dels Segadors a la plana de la Selva és l'escenari que vaig escollir per al meu primer còmic Torna Serrallonga 1640 . Amb Serrallonga Bandera Negra vaig continuar les aventures del bandoler en la segona etapa del conflicte, la Guerra dels Segadors. Serà agradable, per tant, participar en una activitat coincident amb aquests arguments dels meus llibres.

Una de les novetats d'enguany és el curtmetratge que els organitzadors han realitzat amb la recreació dels fets de 1640 a Santa Coloma i que s'estrenarà dissabte al vespre. Mentre, podeu veure el tràiler en aquest enllaç.

Per la meva part hi he col·laborat amb la il·lustració per a la portada del DVD. 

Vaig fer dos il·lustracions. Una , per mi mateix descartada, amb un sol segador observant com Santa Coloma crema al fons i que tenia un sentit visual més al·legòric.

La que vaig triar és la segona , més dinàmica i amb més personatges, d'estil netament "comiquer" i que representa el moment de l'alçament dels segadors contra els terços castellans.