dissabte, 7 de setembre del 2013

PORTADES D'ÀLBUMS DE VIATGE (2)



 
L'any 2006 una sortida a Futuroscope que havíem promès a les nenes ens va servir per a descobrir la meravellosa costa atlàntica francesa: Poitiers, La Rochelle, l'illa d'Oleron, l'estuari de la Gironde, Bordeus... Vam fer un tast de la molt interessant costa atlàntica francesa, molt animada a l'estiu, en un viatge que va estar acompanyat d'olor de salobre de mar i paisatges de vinyes arran de mar i grans platges on jugaven les marees.

Va ser aleshores quan em va sortir de dins el  "cuc" amagat que tenia dels còmics. Vaig idear una portada per a l'àlbum, però a més un còmic de cinc pàgines amb una història sobre corsàries catalanes que portaven diners per a la causa catalana del 1714. 

La història que vaig idear era aquesta: les corsàries havien estat contractades pel govern català per a portar un carregament d'or que havia de servir per a pagar el cost de la guerra. El seu camí, perseguides pel malvat governador francès, les duia pels mateixos llocs del nostre viatge: carregaven l'or a Collonges la Rouge, l'embarcaven al  port de la Rochelle, contractaven tripulació a l'illa d'Oleron, navegaven per l'estuari de la Gironde i desembarcaven al port de Bordeus on s'enfrontaven al malvat governador i el vencien. D'aquí anaven en carruatge per Agen , passant per Carcassona i arribant a Catalunya.

Les corsàries eren, naturalment l'Anna, l'Ànnia i la Mireia. I jo feia de malvat perseguidor. 

Aquell petit còmic , inserit a l'àlbum de fotografies del viatge, em va servir per a veure si encara guardava alguna habilitat dibuixar-ne després de tants anys. A banda, sempre m'ha fet gràcia obrir l'àlbum i rellegir aquelles aventures de les meves estimades corsàries.