dilluns, 25 de febrer del 2013

PRESENTACIÓ, DISTRIBUCIÓ I TURISME PER PERPINYÀ




La presentació de Serrallonga Els Angelets de la Terra al Casal Cultural Jaume I de Perpinyà va ser un acte especial per a mi.

Primer de tot pel fet de presentar el meu còmic en les terres de la Catalunya Nord que m'han servit d'escenari per al meu còmic. Vaig poder copçar l'interès pel tema de la Revolta dels Angelets entre els assistents i vam tenir ocasió de parlar de la història dels Comtats i del bandolerisme català.

En segon lloc per trobar-me amb gent sensible a la història del nostre país i il·lusionada pel procés que hem endegat a la Catalunya del sud en relació a la consulta per la independència. 

A banda de la conferència de presentació vaig projectar el video que he elaborat sobre la història d'els Angelets de la Terra . Va agradar, tot i que vaig rebre queixes per una frase que hi faig aparèixer: "I els Comtats van deixar de ser catalans per sempre". Em van retreure , amb un somriure i amicalment, que ho digués així. I em vaig adonar , cosa que reconforta, que per ells els Comtats continuen essent Catalunya.

I tenen tota la raó. De fet, cauríem en el mateix error si diguéssim que "a partir de 1714 Catalunya va deixar de ser-ho per sempre, doncs va passar a ser Espanya".

Aquesta és la lliçó que em vaig emportar: el sud i del nord continuen essent Catalunya, tot i que els estats absolutistes les hagin separat amb fronteres i els hagin robat la sobirania.

Reitero el meu agraïment a la gent del Casal Jame I i la seva bona acollida i espero tornar-los a veure ben aviat.

Dissabte vam aprofitar el dia per a portar  exemplars dels tres còmics a la Llibreria Catalana de Perpinyà, que serà punt de venda a la ciutat.

I també vam aprofitar per a fer turisme i conèixer, tot caminant, nous racons de la ciutat. Entre ells, l'entorn de la capella i el convent de Notre Dame des Anges, on vam poder veure les restes de mausoleus funeraris, entre els quals n'hi havia un de la família Perellós, vella coneguda per raó d'aquesta entrada al bloc i la llegenda del tresor de Montsegur que va elaborar la meva filla Mireia.