dissabte, 21 de juliol del 2012

DEDICATÒRIES DE JAIME CALDERON



En Jaime Calderón , que estava acompanyat de la seva companya Ester Garcia, va quedar sorprés que una parella de catalans s'haguessin arribat a Sainte Enimie per assistir a un festival de bande dessinée. La seva sorpresa va ser força majúscula quan li vaig dir que també estàvem allí per aconseguir els seus còmics.

Suposo que aquesta "anormalitat" va fer que el seu tracta fos exquisit, tot i que no li hauria d'estranyar que pugui tenir seguidors a aquesta nostra banda dels Pirineus veient la qualitat del seu art.

Vam estar parlant de la gran diferència que hi ha entre l'afició al còmic a França i a Catalunya i vaig comprovar (per la quantitat d'aficionats que esperaven que els dediqués els seus àlbums) com allí s'ha convertit en tot un fenòmen.

Els treballs d'en Jaime a França per a l'editorial Soleil s'emmarquen fins ara en la temàtica medieval i vam estar parlant de l'oportunitat que representa la bande dessinée com a eina per a explicar i donar a conèixer la història del país.

No vull semblar exagerat , però la qualitat en l'escenografia, el vestuari, l'arquitectura ... que dibuixa en Jaime Calderón, la perfecció en el seu dibuix, el situen a un nivell de "tractat medievalista" en còmic que molt s'assembla al del mestre François Bourgeon a "Les copagnons du crepuscle".

No cal dir que vaig adquirir tots els còmics de "Les voies du seigneur" -lamentant la poca probabilitat que s'editin a casa nostra- i vaig aconseguir les oportunes dedicatòries dibuixades d'en Jaime. El tresor que em vaig emportar d'aquest viatge a Sainte Enimie i les Gorges du Tarn.

1 comentari:

Quim Bou ha dit...

Hola!
Ufff! Quines dedicatòries... Quins dibuixos més bonics i treballats...!
Realment fa molt bona pinta aquest festival. Fas venir ganes d'anar-hi...
Salut!
Quim