dijous, 2 de gener del 2014

UN VERITABLE TRESOR: UN ORIGINAL D'HUGO PRATT




Fa uns dies vaig remenar caixes que tinc guardades a casa  plenes de llibres, revistes, papers i dibuixos . Buscava una revista l'Avenç que no vaig trobar. En aquell número hi ha publicat un article sobre el bandolerisme català del Barroc i volia recuperar-lo.

Però no vaig trobar-la. Estarà en un altre lloc i un dia qualsevol, quan no la busqui, apareixerà.
Però va resultar que en el fons d'una de les caixes va aparèixer un petit tresor encara més insospitat del qual ja no tenia record.

Vaig trobar un dibuix original d'Hugo Pratt!

Qui és Hugo Pratt? Per a qui no segueixi el món del còmic diré que és "mestre de mestres", un autor únic i irrepetible que ha deixat per a la història d'aquest art un personatge icònic i unes històries increïblement seductores que han fet somiar aventures a tota una generació.

 Hugo Pratt ( nascut a Itàlia el 1927 i que ens va deixar l'any 1995) és l'autor de Corto Maltés

Traç del dibuix lleuger, extraordinària fantasia i imaginació, poesia visual ... adjectius que van definir aquest autor de culte. 

Hi ha molta més obra creada per la imaginació i les mans d'Hugo Pratt, però les de Corto són les més admirades.

Fent memòria recordo quan i com vaig aconseguir aquest dibuix. Era l'any 1984, es celebrava tot just la quarta edició del Saló Internacional del Còmic de Barcelona i el còmic per adults gaudia aleshores de molt bona salut.  No cal dir que vaig passar-m'ho d'allò més bé accedint a un lloc com aquell, amb tants de còmics per poder remenar comprar i amb tants d'autors reconeguts signant llibres i dedicant dibuixos. El santuari del còmic per a qualsevol aficionat!

Com d'altres aficionats vaig aconseguir diversos dibuixos originals dedicats per alguns autors i entre ells, cosa que ja no recordava -han passat trenta anys !-, vaig aconseguir aquest d'Hugo Pratt.

Vaig tornar amb més dibuixos dedicats, els quals he trobat al fons de la caixa de casa junt amb altres coses molt interessants de les quals parlaré en entrades posteriors del bloc.

No cal dir que avui el dibuix d'Hugo Pratt ja està emmarcat i en un lloc preferent del meu estudi.

Per a mi un veritable tresor que ha tornat a la llum. Un moment únic.