diumenge, 22 de desembre del 2013

ARRIBA EL NADAL AMB EL PESSEBRE EGIPCI DE CASA





Amb l'arribada de les festes de Nadal ens entra, a vegades, les ganes de visualitzar-les amb decoracions i creacions típiques d'aquestes festes.

Una d'aquestes creacions m'atrau per la seva tradició: la construcció del pessebre.

A casa l'hem tornat a posar.

En aquest cas les figures i l'escenografia les vaig crear jo mateix a finals dels anys noranta. 
Les figures les vaig fer amb fang i són força eclèctiques - com solen ser els pessebres catalans que barregen personatges de diferents èpoques-. Hi apareixen personatges medievals com el burot, soldats romans ... i el típic caganer català.

L'escenografia que vaig escollir va ser la de l'antic Egipte i em va inspirar un viatge que vam fer-hi l'any 2003 que ens va permetre descobrir les meravelles arquitectòniques d'aquella civilització. 

Amb porexpan i una mica de pintura vaig crear un temple, diverses cases, un colós i un obelisc.

El resultat és un pessebre exòtic i de fàcil muntar cada any.

Això si: una mica més i m'oblido de posar-hi el naixement, que més aviat té un paper força secundari en el paisatge.

Una bonica tradició del nostre país, divertida i creativa alhora.

Si teniu oportunitat, no deixeu de visitar aquest Nadal les diferents exposicions de diorames i pessebres que es fan arreu del nostre país. Algunes d'elles a Olot, Sant Pere de Torelló, Moià ... Hi ha veritables artistes d'aquesta disciplina i quedareu encantats amb les seves obres.

Bon Nadal a tots i totes!