dimecres, 4 de juny del 2014

DE FIRA A VILANOVA DE SAU





Aquest passat diumenge vaig assistir amb la parada de venda de còmica a la Fira d'Herbes Remeieres de Vilanova de Sau.

Una magnífica jornada amb un temps radiant, molta gent i atractives activitats per a conèixer les herbes, les seves propietats i com fer un bon perfum amb elles.

Un bon dia per a retrobar-me amb bona gent com en Joan Carles Rey, de l'Herbolari de Sau,  organitzador de la fira en col·laboració amb l'Ajuntament.

Durant tot el dia vaig estar signant llibres i parlant amb la gent sobre els bandolers de les Guilleries, sobre camins i recorreguts per les nostres muntanyes.

Tenir una parada a una fira i contacte amb la gent m'aporta agradables sorpreses.

A Vilanova, per exemple, vaig tenir oportunitat de xerrar amb unes senyores que són membres del Centre Excursionista de Centelles i que em van animar a fer una caminada des del Pla de Mondois fins a l'església de Querós.

També vaig retrobar-me amb una senyora que es diu Serrallonga de cognom i que ja feia dos anys que em demanava si tenia un dibuix del bandoler per a vendre-li. Encara que tenia molts còmics, mai tenia un dibuix del bandoler així que aquest diumenge, finalment, li vaig fer per a ella.

Vaig parlar una estona amb un antic impressor de la revista Cavall Fort, que em va proposar enviar el meu treball a la revista per si els podia interessar. Li vaig dir que allí hi lidien grans dibuixants com en Quim Bou i que no m'hi veia pas en cor.

I, com no, la cara d'il·lusió de la mainada quan els pares els compren un dels meus còmics i els faig un dibuix dedicat. L'abraçada que em va fer en Roc , de concent, va ser antològica i a més em va cantar una cançó d'en Serrallonga.

També em vaig emportar el somriure de la Gina a qui sa mare li va comprar un dels meus còmics. La Gina em va dir il·lusionada que el seu avi també dibuixava.Qui és el seu avi?. Doncs el gran dibuixant Picanyol, l'autor d'Ot el Bruixot, personatge a qui fa poc ha jubilat a les pàgines de Cavall Fort. Em fa gràcia pensar que vaig fer un dibuix d'una princesa a una futura artista.