dimecres, 28 de desembre del 2011

UN CÒMIC "ROMÀNIC" DE L'ANY 1985




Les pintures romàniques de Santa Maria de Lluçà m'han portat a recordar un còmic que vaig dibuixar l'any 1985 i que us mostro en aquesta entrada.

Es tracta d'un còmic curt de quatre pàgines que vaig fer aleshores per a participar en un concurs de còmic que organitzava la Generalitat de Catalunya. No cal dir que no vaig guanyar, però em sembla que la idea tenia una certa originalitat.

Podeu apreciar com en les dues primeres pàgines la història està relatada amb la imatgeria pròpia de la pintura del romànic, com els díptics dels retaules d'aquella època, utilitzant els calaixos amb sanefes i dibuixant els personatges amb l'hieratisme propi d'aquells pintors i l'absència de perspectiva en els fons. Utilitzant, fins i tot, l'habitual tipografia romànica.

Ja em vaig adonar de les semblances entre els retaules romànics i el còmic actual i vaig fer aquest còmic antimilitarista ajudat de la iconografia medieval.