dimarts, 20 de desembre del 2011

AUTORS DE REFERÈNCIA: PHILIPPE JARBINET





Fa poques setmanes vam fer una sortida familiar a la Catalunya Nord i ens vam arribar fins a Perpinyà.
Allí vaig poder trobar i adquirir tres còmics que fa temps que pretenia: Airborne 44, de l'autor belga Philippe Jarbinet.

El tema del desembarcament  aliat a Normandia i dels paracaigudistes americans m'atrau singularment des que vaig veure la magnífica sèrie de la cadena HBO Brothers in Arms (aquí titulada "Germans de sang"). 

L'any 2009 vam fer , també amb la família, una estada a Gruissan (Aude) i en el festival del còmic que hi organitzen cada mes de maig vaig veure les planxes originals d'aquest còmic. No cal dir que vaig pensar en adquirir-lo més endavant. I ara ho he pogut fer. 

Airborne 44 consta de quatre àlbums (el darrer es publica a França el proper mes de gener) i m'han semblat una obra mestra. No sols per la qualitat del dibuix i la fidelitat històrica, sinó també per un magnífic guió que creua diferents històries de soldats en el desembarcament aeri i marí i aporta la perspectiva del drama de la guerra no sols d'aquests, sinó també la dels civils . És un còmic rodó que recomano, encara que no s'hagi publicat a Catalunya.

Jarbinet també és l'autor d'una altra sèrie molt recomanable: Mémoire de cendres. Un llarg còmic sobre l'epopeia dels càtars a Occitània , publicat en deu volums a França entre els anys 1999 al 2007 . A Gruissan vaig adquirir el darrer volum (vaig començar la casa per la teulada), el qual finalitza amb la caiguda de la fortalesa de Montsegur , amb una magnífica dedicatòria de l'autor.