dilluns, 7 de juny del 2010

DE FIRA A VILANOVA DE SAU


Ahir diumenge dia 6 de juny va celebrar-se la "XIX Fira d'herbes remeieres" de Vilanova de Sau.

Durant tot el dia vaig tenir la parada de venda de còmics d'en Serrallonga i vaig acabar la diada fent una conferència sobre Jaume Melianta, el Fadrí de Sau, notable veí del poble i lloctinent de la quadrilla d'en Serrallonga.

Va ser un dia molt agradable (per més que la pluja el volgués aigualir una mica), venent llibres amb dibuixos dedicats i parlant amb la gent.

En destaco la coincidència amb membres del Centre Excursionista de de Terrassa que em van comprar dos llibres i em van comentar una primícia: acaben de dissenyar un camí de gran recorregut (GR) que anomenaran "La ruta dels nyerros" i que portarà de Catalunya fins al poble de Nyer, al Conflent, creuant els Pirineus per la serralada de Mantet. La mateixa ruta que feien en Serrallonga i els seus en les seves fugides.

Quan tinguin el GR homologat el presentaran. Ja els hi dit que m'apunto a fer la ruta!.

Un 10 també per a l'organització de la Fira, amb en Joan Carles Rei -L'Herbolari de Sau- al capdavant. Sorprèn el bon tracte, però més encara l'amor que tenen pel seu paisatge, el poble i la història del lloc.

Al llarg del dia vaig tenir temps per a fer un dibuix del Fadrí de Sau, amb les cingleres de Collsacabra i el campanar de Vilanova al fons, que vaig regalar a l'Ajuntament.

Si voleu passar un dia diferent, l'any vinent no us ho perdeu.