dijous, 23 de maig del 2013

XERRADA A LA BRESSOLA DE NYILS




Ahir dimecres vam arribar-nos, convidats pels professors de l'escola, a la Bressola de Nyils, al Rosselló.

Els nins han estat estudiant el personatge d'en Serrallonga i la Revolta dels Angelets de la Terra i m'havien proposat fer-los-hi una xerrada sobre els meus còmics i els Angelets. No m'ho vaig pensar dues vegades, doncs per a mi era una experiència nova parlar a un públic tan jove.

Els vaig parlar del sentit de la revolta dels Angelets del segle XVII als Comtats i també del pas d'en Serrallonga per les terres de la Catalunya Nord quan anava a refugiar-se al Viver o Nyer.
També els vaig fer dibuixar en Serrallonga i els vaig explicar com anava vestit i armat.

I finalment vam improvisar una escena del Ball d'en Serrallonga, amb els personatges del bandoler, la Joana Macissa, el bordegàs i el Fadrí de Sau. Encara avui en dia la colla dels "Trabucaires d'en Trinxeria" de Vilanova de la Raó representen el ball a la Catalunya Nord.

Va ser una bona experiència per a mi, divertida tot i que en ocasions difícil, doncs la curiositat dels nins a vegades et porta a respondre preguntes curioses.

Jo m'ho vaig passar molt bé i espero que ells també, el que és segur és que van estar molt atents i interessats pel tema del bandolerisme i dels Angelets i crec que aquesta trobada, junt amb la feina que fan les professores, haurà servit per a que coneguin un xic més una part de la seva història.

Es que és indubtable és la gran feina que fan les escoles Bressola de la Catalunya Nord, és una esperança que encara s'hi ensenyi la nostra llengua, i això no ens podem permetre de perdre-ho.

Des d'aquí les meves salutacions a la Marta i la Rosalina , professores, i a tots els nins de la Bressola de Nyils.

1 comentari:

Quim Bou ha dit...

Bon dia!
Les meves experiencies amb mainada són tal i com dius.... difícil, però molt divertit. La mainada pot ser genial!
Sobretot si els professors han preparat la visita, la cosa sol rutllar la mar de bé (sembla el cas).

Salut, company!