dimarts, 7 de maig del 2013

PRESENTACIÓ A CALDES DE MONTBUÍ

Aquest proper dijous faig la presentació del còmic Serrallonga Els Angelets de la Terra a Caldes de Montbuí, a la comarca del Vallès Oriental.

L'acte l'organitza la secció local d'Esquerra Republicana i és a dos quarts de vuit a la biblioteca municipal.

Els amics d'Esquerra es van posar en contacte amb mi en rebre informació de la presentació que vaig fer el febrer passat al Casal Català de Perpinyà i em van proposar fer-la a Caldes de Montbuí. Em va fer molta il·lusió atès que coincidia amb el moment en que estava elaborant les entrades d'aquest bloc sobre el pas d'en Serrallonga per aquella comarca.

En la presentació de dijous parlaré del meu darrer còmic i de la Revolta dels Angelets a la Catalunya Nord, però també m'agradarà fer alguns apunts sobre la relació d'en Serrallonga amb aquelles contrades.

Per un costat hi ha la història escrita que jo he explicat en el bloc sobre el pas d'en Serrallonga i els bandolers de les Guilleries per Caldes de Montbuí, el mas Farell,el camí ral de Barcelona a Manresa...

Per un altre costat hi ha la llegenda que va publicar Joan Perucho sobre l'estada d'en Serrallonga al balneari de Caldes.

I per altre , com podeu veure en aquest enllaç, el fet que l'escola El Farell de Caldes hagi triat el personatge d'en Serrallonga per a elaborar un conte dins un projecte Comenius que estan duent a terme amb diferents escoles d'altres països.

La relació del bandoler Serrallonga és molt estreta amb Caldes de Montbuí. Com es pot veure, aquí s'hi sentiria com a casa.