dimarts, 6 de juliol del 2021

EL MEU TEATRE DE PAPER






Recordo que quan jo era petit em vaig entretenir moltes hores creant retallables propis (recordo un molí i un castell) i també retallant i muntant cases de paper que es venien en làmines els anys setanta. Va ser un dels meus jocs preferits, abans de l’arribada del TENTE i altre joguines de construcció.

Amb els personatges de Serrallonga, Joana i Torrelles de la làmina editada per Paluzie, no m’he pogut estar de crear el meu propi teatre de paper.

He acabat muntant un teatre de paper dins una caixa pintada de negre. Amb proscenis, bambolines i fons d’escenari extrets de les làmines Paluzie que he reproduït (seria un sacrilegi retallar i utilitzar làmines originals).

Hi he ubicat els tres personatges, retallats amb paciència. Però no he aplicat parts mòbils (en els teatres de paper originals  es podien canviar les bambolines i el fons d’escenari per a representar diferents obres i les figures dels personatges anaven muntades sobre uns pals per a moure-les dins l’escenari).

Crec que m’ha quedat prou bé. Com a mínim m’ho he passat molt i molt bé creant-lo.

I he recordat aquells moments de la meva pròpia infantesa que van quedar enrere. Un veritable plaer evocar-los gràcies al meu teatre de de paper i en Serrallonga.