dimarts, 21 de febrer del 2012

EL GUIÓ (2) : DOCUMENTACIÓ HISTÒRICA

Una vegada tinc l'esquelet de l'argument del còmic es tracta de documentar-se per a posar en Serrallonga i els seus companys en moments  precisos de la història, en aquest cas passatges verídics de la Revolta dels Angelets als comtats nord.catalans.

El meu Serrallonga és un personatge verídic però posat de manera fictícia en diferents moments rellevants de la història del nostre país en el segle XVII - la Revolta dels Segadors, la Guerra dels Segadors i la Revolta dels Angelets-, a partir de la voluntat que ja he expressat de divulgar uns moments cabdals de Catalunya. 

Els fets històrics que serveixen de teló de fons a l'acció són verídics, per tant busco diferent documentació que em serveixi per a poder-los traslladar a l'argument amb una certa coherència.

Aquesta recerca la faig a Internet o en llibres i articles i a partir de la relació de fets realment succeïts, trio aquells en els que pot particiar en Serrallonga i els incorporo en el guió. Una batalla, un  setge, un Tractat ... qualsevol moment principal de la història del segle XVII pot tenir protagonisme en el còmic.

El que pretenc amb els meus còmics, a partir de la llicència que m'he permès de posar un personatge com en Serrallonga en moments històrics que realment no va viure, és explicar els moments històrics de la Catalunya del segle XVII i reforçar això amb els annexos amb text que publico  en el mateix llibre.
La recerca també serveix per a documentar imatges: vestuari d'època, uniformes militars,  armes, carruatges ... Tot i que haig de dir que no en faig una reproducció gaire fidel per a estalviar temps, molt lluny de la meticulositat d'autors com Bourgeon, el resultat és una aproximació que em sembla força versemblant (per exemple, en el color blau dels uniformes dels soldats francesos o en els pedrenyals).