dimarts, 30 d’octubre del 2012

UN CÒMIC INDEPENDENTISTA DE 2010





Ara que estem en campanya electoral em permeto fer una entrada amb un petit còmic que vaig elaborar fa dos anys com a material electoral d'ERC de Girona.

Vaig crear una història futurista que a manera de metàfora explicava les raons per a la sobirania nacional i la necessitat que el poble català exercís un vot netament independentista.

En aquest petit còmic de quatre pàgines imaginava una nació anomenada Catònia, on els seus habitants vivien cofois sense adonar-se que Ibòria, el país on estaven situats els espoliava. En adonar-se emprenien una lluita per a la seva independència, enfrontant-se a les forces d'Ibòria - el monstre de dos caps Rajoy-Aznar, el robot Pinotxo-Zapatero  i enfrontant-se a les pròpies contradiccions del poble catonià.

D'entre els monstres iborians que vaig dibuixar sempre m'han fet gràcia els robots-toreros.

Les raons son avui les mateixes i potser encara més poderoses.

La crisi econòmica ha visualitzat les misèries i ha obert els ulls a molta gent.

Potser el 25 de novembre es faci realitat el missatge últim d'aquell còmic i tinguem al nostre país molts i molts "herois per la independència".

1 comentari:

Quim Bou ha dit...

Realment molt curiós!

Hum... Crec que tret del Capità Catalunya (després Drac Català), no hi ha hagut cap altre còmic amb aquesta barreja de còmic i ficció catalana...
Tot i que el Capità Catalunya era més SH, sobretot.
Salut!