dimarts, 19 de març del 2019

UNA VERSIÓ "RATAFIAIRE" DE LA LLEGENDA DEL MAL SOPAR



El "Llibret de la ratafia" és la publicació que conté la programació anual, publicitat i altre informació de la Festa de la Ratafia que s'organitza a Santa Coloma de Farners.

Dins l'any 2012 contenia cada any uns relats literaris i humorístics al voltant de la ratafia, convenientment il·lustrats amb fotografies que recreaven la història.

D'aquells relats en van ser l'autor durant tres anys. El 2010 el vaig dedicar al naixement de Jesús , el caganer i el periple dels tres reis de l'orient ebriagats per la ratafia que acaben a presó  com a immigrants indocumentats. El 2012 vaig traslladar l'acció al Carib amb els pirates de la ratafia, un dels possibles orígens etimològics del nom de la beguda.

El de l'any 2009 el vaig deciar a les llegendes al voltant del bandoler Serrallonga.

Vaig imaginar-me el bandoler robant el bisbe que portava la ratafia segons la llegenda recollida a Osona; el vaig posar també bevent ratafia a la taula dels amos del Sobirà després d'haver recollit les monedes d'or; vaig retocar també la llegenda que s'explica sobre els seus lladres curats de les ferides gràcies a les aigües medicinals del balneari de Santa Coloma.

I finalment, com no podia ser  d'altra manera en aquell divertit exercici de reinterpretació de les llegendes d'en Serrallonga, també vaig recrear la llegenda del turó del Mal Sopar, amb un final poc feliç perquè el bandoler i els seus no van poder fer el tast de ratafia per culpa dels soldats.

Un divertiment on, a més, ens ho vam passar molt bé vestint-nos de bandolers i interpretant les escenes dels relats.